ZAJĘCIA Z INFORMATYKI – Pan Mateusz Mszyca
W listopadzie podczas zajęć realizowanych w ramach projektu uczniowie klas I-III doskonalili swoje umiejętności w pracy z komputerem. Dzieci poznały środowisko systemu operacyjnego Windows i kształciły umiejętności posługiwania się myszką (touch padem) i klawiaturą, edytowały pojedyncze wyrazy, zmieniały czcionki, rysowały oraz kolorowały obrazki. Obejrzały także kolejne filmy z serwisu cyfrowobezpieczni.pl, które stanowiły materiał do dyskusji na tematy związane z zasadami bezpiecznego korzystania z urządzeń cyfrowych i Internetu.
Uczniowie wszystkich klas i grup kontynuowali naukę kodowania wizualnego w serwisie code.org, gdzie na bieżąco można śledzić ich postępy w odniesieniu do stopnia zaawansowania zadań.
Uczniowie grupy rozwijającej z klas I-III osiągnęli poziom 12 kursu dla początkujących Studio Code, wykonując zadania: Układanka: poznaj metodę przeciągnij i upuść, Labirynt: Sekwencja, Labirynt: Debugowanie, Algorytmy z życia wzięte: sadź nasiona, Pszczółka: Sekwencja, Artysta: Sekwencja, Artysta: Kształty, Literująca pszczółka, Poznając pętle.
Na zajęciach informatycznych dla grup rozwijających dzieci tworzyły swoje pierwsze e-booki na dowolny temat z wykorzystaniem serwisu writereader.com, doskonaląc umiejętność pisania na klawiaturze i posługując się dostępną grafiką.
Uczniowie grup rozwijającej i wyrównawczej klas V-VIII rozpoczęli dodatkowo naukę programowania wizualnego za pośrednictwem aplikacji PixBlocks. Dzieci otrzymały dostęp do swoich kont, zapoznały się z interfejsem i komendami programu, przeanalizowały przykłady działania poleceń blokowych wizualnego języka programowania i utworzyły swoje pierwsze algorytmy. Aplikacja PixBlocks daje także możliwość śledzenia bieżących postępów w nauce programowania.
Uczniowie szczególnie uzdolnieni klas V-VIII pomagali w instalacji aplikacji PixBlocks na każdym stanowisku oraz przy tworzeniu kont użytkowników dla swoich młodszych kolegów. Po zapoznaniu się z podstawowymi komendami i przykładami ich zastosowań, rozpoczęli również pracę z wizualnym programowaniem blokowym i bardzo szybko przeszli do trudniejszych zadań z zastosowaniem pętli i instrukcji warunkowych. Wykazywali się także kreatywnością przy rozwiązywaniu pierwszych problemów programistycznych.