Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – Pani Iwona Matysek
W miesiącu październiku na zajęciach unijnych uczniowie poznali kierunki geograficzne i ich angielskie nazwy, nauczyli się posługiwać kompasem oraz zajmowali się określaniem kierunków w określonej sytuacji. Poznali pojęcie planu, mapy i legendy oraz dowiedzieli się co to jest skala. W czasie zajęć odczytywali i tworzyli mapy. Dzieci samodzielnie rysowały plany swoich pokoi w określonej skali oraz tworzyły mapy skarbów. Umiejętności te były bardzo przydatne w czasie szkolnej rywalizacji organizowanej w ramach Święta Tabliczki Mnożenia, przedsięwzięcia korelującego takie przedmioty jak matematyka, informatyka i przyroda. Podczas zadania związanego z odkodowywaniem mapy, uczniowie doskonale radzili sobie z czytaniem podanej mapy, określaniem kierunków geograficznych i wyznaczaniem zakodowanej drogi prowadzącej do ukrytego skarbu.
Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – Pani Dorota Skalik
W październiku na zajęciach przyrodniczo – ekologicznych dla klas I – III prowadzonych metodą eksperymentu, pływaliśmy wodami Ameryki Północnej, poznając najpiękniejszy wodospad świata – Niagarę. Byliśmy też w samym sercu Amazonii, gdzie odkryliśmy tropikalne lasy deszczowe zwane ,,zielonymi płucami Ziemi’’ oraz niektóre gatunki roślin i zwierząt tam żyjących. Odwiedziliśmy również Afrykę i największą pustynię – Saharę wraz z jej osobliwościami. Na moment wpadliśmy także do Australii aby zobaczyć dziwne zwierzęta tam żyjące np. misia koalę który wcale nie jest misiem, kangura noszącego swoje młode w torbie, czy dziobaka bądź kolczatkę. Nie zapomnieliśmy też o ekologii.
Badaliśmy zanieczyszczenie powietrza oraz dowiedzieliśmy się jaki ,,smok czy smog” nas atakuje. Przypomnieliśmy sobie wiadomości o czterech porach roku na podstawie modelu Ziemi – globusa.
Natomiast na zajęciach wyrównawczych uczniowie wzbogacili swoją wiedzę dotyczącą podziemnych skarbów, zgłębili tajemnice map i kierunków świata. Sprawdzali kto lub co szkodzi przyrodzie. Dowiedzieli się dlaczego drzewa iglaste mogą uschnąć i w jaki sposób człowiek może chronić przyrodę.
Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – Pani Elwira Jędrecka
Woda w przyrodzie i zanieczyszczenia wody
Podczas zajęć poruszony został bardzo istotny i znaczący dla ludzkości problem zanieczyszczania wód w przyrodzie w dużej mierze spowodowany nieodpowiedzialną działalnością i gospodarką człowieka. Uczniowie analizowali przyczyny oraz skutki niekorzystnych zmian towarzyszących rozwojowi dużych miast i rozwojowi przemysłu. Zauważyli również problem niekontrolowanej gospodarki odpadami, których składowanie oraz utylizacja jest częstym źródłem skażeń środowiska wodnego. Uczniowie dyskutowali również nad możliwościami i sposobami zapobiegania dalszej degradacji środowiska wodnego w Polsce.
Fizyka smaku
Zajęcia polegały na porównywaniu subiektywnych odczuć smaków: słodkiego, słonego, gorzkiego i kwaśnego na podanych przykładach a także zaznajomieniem się z ciekawymi faktami dotyczącymi zmysłu smaku i jego funkcji. Uczniowie poznali korelację pomiędzy pracą trzech zmysłów ( węchu, smaku i wzroku) w zakresie postrzegania i odczuwania poszczególnych smaków.
Doświadczenie z zastosowaniem octu: gumowe jajko, pompowanie balonu, lawa
Na zajęciach uczniowie mogli obserwować wykonanie doświadczeń z wykorzystaniem produktów znajdujących się w każdej kuchni tj. jajka, octu, sody, oleju roślinnego i barwnika spożywczego. Użyte zostały także balony służące do zabawy. Nauczycielka wykonała gumowe jajko zanurzając jajko w occie, obserwując jednocześnie wpływ kwasu octowego na wapń zawarty w skorupce jajka. Wykonano też eksperyment polegający na napompowaniu balonu dwutlenkiem węgla powstałego na skutek reakcji sody oczyszczonej z octem oraz eksperyment wytworzenia tzw. lawy z oleju, sody, octu i barwnika.
Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – Pani Iwona Kobierska-Drynda
W ramach pracy zajęć unijnych przyrodniczo ekologicznych zrealizowaliśmy w miesiącu październiku tematy dotyczące budowy i funkcjonowania najmniejszych struktur budujących organizmy – komórki zwierzęcej, roślinnej, bakteryjnej oraz grzybowej. Podczas zajęć uczniowie aktywnie projektowali formy przestrzenne modelu wybranej przez siebie komórki. Ponadto w ramach zajęć uczniowie przygotowywali mikroskopy, a następnie wybierali preparaty do obserwacji mikroskopowych. Zajęcia te cieszyły się dużą aktywnością wśród uczniów klasy VII.