ZAJĘCIA Z INFORMATYKI – Pan Mateusz Mszyca
Na zajęciach rozwijających dla klas I-III uczniowie poczynili znaczne postępy w obsłudze komputera i niezbędnych aplikacji. Tworzyli, kopiowali i zapisywali pliki graficzne, które wykorzystywali także podczas pracy z platformą do tworzenia e-booków – Writereader. Programowali również algorytmy za pomocą obrazków na platformie Studio Code oraz brali udział w zabawach ruchowych, pomagających im sobie wyobrazić znaczenie pojęć “sekwencja” i “sieć”.
Uczniowie grupy wyrównawczej klas IV-VIII wdrażali się do pracy z aplikacjami pakietu Office 365. Tworzyli tabele w programach Word i Excel, uzupełniali je danymi. Poznali także metody publikacji materiałów w sieci z wykorzystaniem aplikacji Sway z pakietu Office oraz platformy Writereader.
Grupa uczniów uzdolnionych klas IV-VIII poczyniła postęp w programowaniu obrazkowym z wykorzystaniem aplikacji Pixblocks. Doskonaliła także umiejętności tworzenia zadań interaktywnych na platformie edukacyjnej Learning Apps. Najbardziej zaawansowani uczniowie poznali podstawowe tagi języka HTML.
Najmłodsi uczniowie grupy wyrównawczej klas I-III kształcili pierwsze umiejętności we wprowadzaniu tekstu z klawiatury i kopiowaniu jego fragmentów. Uczyli się zapisywania plików w folderach i zachowywania porządku na pulpicie. Bawili się także w młodych programistów i poszukiwali błędów w algorytmach obrazkowych na platformie Studio Code.
Uczniowie grupy rozwijającej klas IV-VIII pracowali na kolejnych poziomach trudności z aplikacją Pixblocks. Wykonywali zadania z instrukcjami warunkowymi, prostymi operacjami matematycznymi, parametrami szerokości i wysokości oraz stworzyli pierwsze proste gry obrazkowe.