Matematyczno-informatyczny challenge – luty 2021

Zajęcia dla klas I-III

W lutym uczniowie klas I-III zajmowali się następującymi zagadnieniami:
– grupa wyrównawcza I doskonaliła umiejętnosci graficzne, wykorzystując edytory grafiki jak Tux Paint oraz Paint, wykonywała między innymi projekt z okazji walentynek;
– grupy rozwijające nadal kształciły swoje umiejętności programistyczne, głównie z wykorzystaniem platformy Studio Code. Powstały pierwsze bardziej zaawansowane algorytmy i gry.

 

Zajęcia dla klas IV-VIII (zajęcia zdalne)

W lutym uczestnicy zajęć unijnych z matematyki i informatyki zmierzyli się w IV etapie matematyczno-informatycznego challengu o tytuł  “Zdalnego zdolniachy”. Wydarzenie pn. „W głowie gra mi matma” odbyło się 26 lutego i przyniosło uczniom dużo emocji i pozytywnych wrażeń.

Głównym celem organizowanego wydarzenia było pokazanie uczniom, że królowa nauk wcale nie musi być nudna, a wiedzę można zdobywać także w trakcie dobrej zabawy.

Uczniowie wzięli udział w przygotowanym specjalnie dla nich matematycznym quizie, spróbowali swoich sił w matematycznym labiryncie, grali w math-mana oraz rozwiązywali logiczne zagadki. Ponadto, wisienką na torcie była misja specjalna, w której, wykorzystując odpowiedni algorytm, każdy z uczestników wydarzenia stworzył własną, matematyczną grę komputerową.

Matematyczno-informatyczny challenge rozpoczął się w grudniu. Za nami IV etapy:

  • Kalendarz adwentowy „Byle do świąt”
  • Świąteczne śledztwo
  • Fitness dla umysłu
  • W głowie gra mi matma

 

Przed nami wydarzenia:

  • W poszukiwaniu wielkanocnego zajączka
  • Matematyczne biuro śledcze.

 

Accessibility