Zajęcia dla klas I-III (zdalne)
W marcu, w trakcie kolejnych zajęć, uczniowie klas I-III uczestniczyli w challenge’u o nazwie “Radosna wiosna” dla klas młodszych, którego tematyka odnosiła się także do Świąt Wielkanocnych. Dzieci chętnie doskonaliły swoje umiejętności w wykorzystywaniu edytorów grafiki, a także budowaniu algorytmów na platformach Studio Code i Scratch. Rozwiązywali także wielkanocne łamigłówki interaktywne.
Zajęcia dla klas IV-VIII (zdalne)
V etap zmagań matematyczno-Informatycznego challengu upłynął uczestnikom zajęć unijnych z matematyki i informatyki na przygotowaniach do Świąt Wielkanocnych 🙂 Wydarzenie „W poszukiwaniu wielkanocnego zajączka” dostarczyło naszym uczniom sporo nowych doświadczeń…
Wszyscy dobrze wiedzą, że każde święta niosą za sobą gorączkę przedświątecznych przygotowań, a sprzątanie, zakupy i świąteczne wypieki to czynności, które pochłaniają nas w pełni w ostatnim tygodniu przed Wielkanocą. Celem marcowych zajęć było pokazanie uczestnikom projektu, w jaki sposób wykorzystujemy matematykę i informatykę w codziennym życiu, a zbliżające się Święta okazały się idealnym przykładem 🙂
Podczas rywalizacji uczniowie mieli za zadanie:
- wykonać kalkulację kosztów świątecznych zakupów, a jej wyniki zaprezentować w arkuszu kalkulacyjnym
- wykorzystać umiejętności matematyczne do przeliczenia przepisu na marchewkowe babeczki
- zaplanować przedświąteczne porządki wybierając najkorzystniejszą ofertę firmy sprzątającej
Spotkaniu towarzyszyło wiele emocji. A uczniowie bardzo chętnie dzieli się swoją wiedzą z kolegami i koleżankami.
Nasz challenge powoli dobiega końca…
Przed nami ostatnie starcie…
Już w kwietniu – Matematyczne biuro śledcze