Matematyczno-informatyczny challenge – marzec 2021

Zajęcia dla klas I-III (zdalne)

W marcu, w trakcie kolejnych zajęć, uczniowie klas I-III uczestniczyli w challenge’u o nazwie “Radosna wiosna” dla klas młodszych, którego tematyka odnosiła się także do Świąt Wielkanocnych. Dzieci chętnie doskonaliły swoje umiejętności w wykorzystywaniu edytorów grafiki, a także budowaniu algorytmów na platformach Studio Code i Scratch. Rozwiązywali także wielkanocne łamigłówki interaktywne. 

Zajęcia dla klas IV-VIII (zdalne)

V etap zmagań matematyczno-Informatycznego challengu upłynął uczestnikom zajęć unijnych  z matematyki i informatyki na przygotowaniach do Świąt Wielkanocnych 🙂 Wydarzenie „W poszukiwaniu wielkanocnego zajączka” dostarczyło naszym uczniom sporo nowych doświadczeń…

Wszyscy dobrze wiedzą, że każde święta niosą za sobą gorączkę przedświątecznych przygotowań, a  sprzątanie, zakupy i świąteczne wypieki to czynności, które pochłaniają nas w pełni w ostatnim tygodniu przed Wielkanocą.  Celem marcowych zajęć było pokazanie uczestnikom projektu, w jaki sposób wykorzystujemy matematykę i informatykę w codziennym życiu, a zbliżające się Święta okazały się idealnym przykładem 🙂 

Podczas rywalizacji uczniowie mieli za zadanie:

  1. wykonać kalkulację kosztów świątecznych zakupów, a jej wyniki zaprezentować w arkuszu kalkulacyjnym
  2. wykorzystać umiejętności matematyczne do przeliczenia przepisu na marchewkowe babeczki
  3. zaplanować przedświąteczne porządki wybierając najkorzystniejszą ofertę firmy sprzątającej

Spotkaniu towarzyszyło wiele emocji. A uczniowie bardzo chętnie dzieli się swoją wiedzą z kolegami i koleżankami.

Nasz challenge powoli dobiega końca…

Przed nami ostatnie starcie…

Już w kwietniu – Matematyczne biuro śledcze

Accessibility