Język angielski – październik 2020

W październiku, uczniowie klasy 1 rozpoczynający przygodę z zajęciami unijnymi z języka angielskiego realizowanymi w ramach projektu „Lepsza edukacja szansą na lepszą przyszłość uczniów” utrwalali słownictwo związane ze szkołą oraz przyborami szkolnymi. Ćwiczyli sprawność rozumienia ze słuchu podczas oglądania animowanej historyjki ‘’Back to school”. Utrwalaliśmy również kolory podczas wykonywania kart pracy colour by number.

Kolejne zajęcia odbyły się w formie online. Uczniowie mieli okazję przećwiczyć sprawność rozumienia ze słuchu oraz zapoznać się z zasadą mieszania barw. Dużym zainteresowaniem cieszyła się również gra online pomagająca w zapamiętaniu nazw kolorów w języku angielskim. Ostatnie zajęcia października w każdej grupie dotyczyły Halloween. Nasze
pierwszaki utrwalały liczebniki od 1 do 5 podczas zapoznania z piosenką ’’Five Little Monsters Jumping On The Bed”. Następnie ćwiczyły rozpoznawanie i dopasowanie cieni postaci poznanych w piosence. Dopasowywanie to nie tylko dobra zabawa, ale również doskonalenie percepcji wzrokowej dziecka oraz rozwijanie wyobraźni dziecka poprzez
postrzeganie kształtów przedmiotów i postaci.

Uczniowie klasy 2 nadal aktywnie utrwalali i poszerzali słownictwo związane z jesienią. Z dużym skupieniem i zaangażowaniem wypełnialiśmy karty pracy wciąż śpiewając ’’Autumn is here again’’��. Aktywizowaliśmy poznane słownictwo podczas gier i zabaw ruchowych. Uroczyście zakończyliśmy pierwszą turę zajęć unijnych wypełniając krótki test, który posłuży Nam do ewaluacji zajęć. Nasze nowe zajęcia, już w nieco większej grupie rozpoczęliśmy online. Uczniowie wypełnili interaktywną kartę pracy utrwalając liczebniki od 1 do 20 oraz zagrali w grę online. Nasze ostatnie zajęcia w październiku dotyczyły Halloween i liczebników od 1 do 20. Uczniowie ćwiczyli pisownię liczb 1 – 10 oraz wypełniali kartę I spy – zadaniem drugoklasistów było przeliczenie symboli Halloween widocznych na karcie pracy i wpisanie odpowiedniej liczby na Check List. It was great fun! Uczniowie klasy 4 w czasie wyrównawczych zajęć unijnych utrwalali odmianę czasownika ’’to be” i ‘’have got” oraz dopełniacz saksoński possesive ‘s. Do utrwalenia gramatycznych struktur użyliśmy…frytek. Zadaniem naszych uczniów było rozdzielenie frytek do odpowiednich pudełek. Kolejne zajęcia poświęciliśmy utrwaleniu słownictwa związanego z rodziną. Opisywaliśmy swoją rodzinę w formie, krótkich wpisów na bloga.

Nasze kolejne zajęcia odbyły się w formie online. Uczniowie utrwalili słownictwo związane z ubraniami poprzez zadania typu word search i grę interaktywną. Podczas naszych ostatnich zajęć poświęconych Halloween – Nasi czwartoklasiści rozwijali sprawność posługiwania się słownikiem w wersji papierowej, jak i elektronicznej. Mam nadzieję, że nauka przez działanie zapadnie im w pamięć.

Podsumowując październikowe zajęcia były straaaaaaaaasznie fajne i z niecierpliwością czekamy na kolejne ��

 

Accessibility