Matematyka – wrzesień 2020

Zajęcia z matematyki – Pani Malwina Tomżyńska

Podobno „niećwiczone mięśnie zanikają, a niećwiczone zdolności zacierają się w czasie”. Dlatego wrześniowe zajęcia unijne  z matematyki upłynęły uczniom na powtarzaniu tabliczki mnożenia przed zbliżającym się październikowym wydarzeniem Zakodowana Tabliczka.  Uczestnicy zajęć wyrównawczych i rozwijających mieli okazję utrwalić znajomość tabliczki mnożenia (w zakresie do 100), poćwiczyć refleks, logiczne myślenie oraz opracowanie najlepszej strategii.

Każdy z nas dobrze wie, że tabliczkę mnożenia trzeba powtarzać x3 🙂  Nudne odpytywanie, nigdy nie nastraja dzieci pozytywnie, dlatego w trakcie zajęć dodatkowych uczniowie, zamiast nudnego powtarzania, bawili się mnożeniem.

Podsumowując, miesiąc wrzesień przyniósł nam:

  • kilkanaście matematycznych wojen karcianych,
  • kilka zamkniętych kwadratów,
  • zbrojne starcia okrętów.

 

Zajęcia z matematyki – Pani Iwona Matysek

Na zajęciach unijnych w miesiącu wrześniu zajmowaliśmy się historią matematyki, sławnymi i wybitnymi matematykami oraz wyszukiwaliśmy w Internecie ciekawostki i anegdoty matematyczne. Również poświęciliśmy dużo czasu na przygotowanie się do Święta Tabliczki Mnożenia. Uczestnicy
projektu wykonywali ćwiczenia mające na celu utrwalenie tabliczki mnożenia. Głównie wykonywali działania łączne na liczbach w zakresie zbioru liczb wymiernych, które sprawiają największą trudność
na lekcjach matematyki, ale również wykonywali ćwiczenia multimedialne sprawdzające szybką umiejętność mnożenia oraz grali w matematyczne bingo.

 

 

Zajęcia z matematyki dla klas 1-3 – Pani Magdalena Polak

Zajęcia rozwijające z matematyki dla klas I-III
Wrzesień to wiele spotkań matematycznych, a co za tym idzie wiele zadań, ćwiczeń a przede wszystkim doskonała zabawa. Zadania dostosowane do możliwości poszczególnych dzieci zapewniały poprawne wykonywanie
ćwiczeń, odniesienie sukcesu. Poprzez wykorzystanie różnorodnych metod i środków dydaktycznych uczniowie spędzali czas bawiąc się i jednocześnie ucząc. Kształtowali pojęcia geometryczne, rozwijali umiejętności obliczeń obwodów figur, doskonalili porównywanie, segregowanie, koncentrację,
spostrzegawczość. Bardziej zrozumieli celowość uczenia się matematyki, wykorzystania jej w praktyce. Na koniec tworzyliśmy matematyczny kodeks działań.

Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla klas I-III
Zajęcia rozpoczęliśmy wyjściem w teren, gdzie uczniowie zamienili się w poszukiwaczy matematyki w środowisku, które nas otacza. Nie zabrakło zdziwienia, gdy uczniowie gdziekolwiek by nie spojrzeli, tam widzieli figury geometryczne: okna szkoły, znaki drogowe itp. Dominowały kwadraty i
prostokąty. Kolejnym etapem były zabawy konstrukcyjne, gdzie każdy konstruował z elementów figury geometryczne. Było to doskonałe ćwiczenie na utrwalenie nazewnictwa figur oraz rozpoznawania ich kształtów. Kolejne zajęcia to super szyfrowanie oraz tworzenie własnych kodów. Zajęcia okazały się zbyt krótkie, by móc rozszyfrować wszystko, co zaszyfrowali uczniowie. Nie zabrakło też kodowania na ekranie. Na zajęciach stosowane są różne metody i formy pracy, dostosowane do zainteresowań i umiejętności uczniów, by każdy z nich miał satysfakcję z drobnych sukcesów.

 

Accessibility