Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – pani Iwona Matysek
Kwiecień to miesiąc działań ekologicznych na naszych zajęciach.
Dowiedzieliśmy się co to są obszary i obiekty chronione oraz jak dbać o te cenne przyrodniczo tereny. Poznaliśmy parki narodowe, wybrane parki krajobrazowe, rezerwaty i pomniki przyrody w Polsce. Zastanawialiśmy się w jakim stopniu i poprzez jakie działania każdy z nas może przyczynić się do ochrony naszej planety. Omawialiśmy jakie działania człowieka przyczyniają się do zanieczyszczania środowiska. Oglądaliśmy również filmy o gazach cieplarnianych, topnieniu lodowców oraz o wyspach śmieci na oceanach. W ramach podsumowania naszych zajęć, uczniowie mieli przygotować plakat pokazujący jak dbać o środowisko Następnie, przy pomocy źródeł informacji dostępnych w Internecie mieli opracować instrukcję segregowania odpadów w swoim domu.
Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – pani Elwira Jędrecka
Matka natura nas leczy.
Zajęcia miały na celu przedstawienie uczniom wybranych substancji pochodzących z natury a które często stosowane są w medycynie. Przekonali się że wiele roślin spotykanych na co dzień w ogrodzie, czy też przypraw stosowanych w kuchni ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie.
Zdrowie i ekologia w kosmetyce.
Na rynku kosmetycznym, od pewnego czasu, swoją obecność coraz silniej manifestują kosmetyki ekologiczne i organiczne. Często nazywane bywają bio- lub eko- kosmetykami. Uczniowie w czasie zajęć zapoznali się co oznaczają te pojęcia, jak brzmi definicja kosmetyku naturalnego i co powinien zawierać a czego nie, jakie warunki muszą spełnić producenci aby uzyskać odpowiedni certyfikat dla swojego produktu.
Zjawiska i zmiany spowodowane ociepleniem klimatu.
Zajęcia miały na celu uzmysłowienie uczniom ( twórcom naszej przyszłości) jak obecne poczynania cywilizacji wpływają na zmiany klimatu i jak bardzo globalny to problem. Uczniowie poznali skutki które widzimy dzisiaj ale także te które czekają naszą planetę jeśli nic nie zmienimy w dalszym postępowaniu. Powagę sytuacji potęguje fakt że skutki ocieplenia mają docelowy wpływ na każdą dziedzinę codzienności. Uczniom został przedstawiony też fakt że każdą najmniejszą zmianę należy rozpocząć od siebie.
Zjawiska i procesy związane z promieniowaniem UV.
Wyżej wymieniony temat zajęć ma związek z faktem iż są to jedne z ostatnich zajęć z Projektu w tym roku szkolnym i zbliżającym się wypoczynkiem wakacyjnym. Uczniowie zapoznali się przede wszystkim z informacjami jak bezpiecznie korzystać z kąpieli słonecznych, jak unikać promieniowania UV i jk skutecznie się przed nim zabezpieczyć ( filtry UV) oraz z konsekwencjami nierozważnego korzystania ze słońca.
Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – pani Iwona Kobierska-Drynda
W kwietniu uczniowie klasy VII uczestniczący w zajęciach unijnych poznali przede wszystkim budowę i funkcjonowanie układu hormonalnego człowieka. Uczniowie dogłębnie poznali rolę hormonów oraz ich wpływ na zdrowie człowieka. Potrafili zlokalizować gruczoły dokrewne na kartach pracy. Poruszane tematy dotyczyły choroby, która coraz częściej pojawia się zarówno u dzieci, jak i dorosłych, mianowicie cukrzycy. Uczniowie poznali przyczyny, objawy oraz profilaktykę leczenia cukrzycy. Podczas zajęć unijnych uczniowie poznali wpływ różnych czynników (w tym leków) na równowagę hormonalną organizmu. Każde zajęcia wzbogacone były filmami edukacyjnymi dotyczącymi sposobów zapobiegania cukrzycy oraz leczenia zaburzeń tarczycy.
Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – pani Dorota Skalik
W kwietniu na zajęciach przyrodniczo – ekologicznych dla kIas I – III prowadzonych metodą eksperymentu, uczniowie poznali mieszkańców mroźnych krain. Dowiedzieli się nieco o ich życiu, poznali ciekawostki ich dotyczące oraz próbowali zrobić mini igloo.
W kwietniu odbyły się tylko jedne zajęcia, ale bardzo ciekawe. Uczniowie dowiedzieli się jak wykonać poduszkowiec domowym sposobem! To super eksperyment naukowy, dzięki któremu obserwujemy siłę powietrza, a przy okazji dobrze się bawimy 🙂