Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – maj 2021

Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – pani Iwona Matysek

Maj na naszych zajęciach związany był z eko-modą.

Coraz częściej w mediach słyszymy o eko-modzie, czyli świadomym podejściu do trendów i wybieraniu ubrań zgodnie z zasadami odpowiedzialności za środowisko naturalne. Postaraj się nie wyrzucać ubrań, których już nie nosisz. Po małej przeróbce możesz nadać im świeżości i nowe życie. Możesz również podarować je komuś lub oddać do instytucji charytatywnych. Eko trend zachęca również do kupowania ubrań w second handzie  lub korzystania z platform internetowych oferujących ciuchy z drugiej ręki.

Według World Wildlife Fund do produkcji bawełny na jedną koszulkę potrzeba 2700 litrów wody, czyli – przyjmując, że należy pić codziennie 3 litry wody – zapotrzebowanie jednego człowieka na 2,5 roku. Uprawa bawełny wymaga szczególnie dużej ilości wody, a jej produkcja na obszarach doświadczających niedoboru wody, jest wyjątkowo szkodliwa, co potwierdza przykład Morza Aralskiego, które z tego powodu niemal całkowicie wyschło”.

To właśnie było ideą zajęć w maju. Nasza odzież i troska o środowisko naturalne.

W ramach podsumowania  zajęć,   każdy z uczniów miał przygotować swoje stare, niepotrzebne ubranie i  nadać  mu nowe życie. Można  było wykorzystać pomysły podane w filmach lub zrobić to według swojego projektu.

Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – pani Iwona Kobierska-Drynda

W ramach pracy zajęć unijnych przyrodniczo ekologicznych zrealizowaliśmy w maju zagadnienia dotyczące budowy i funkcjonowania narządów zmysłów. Uczniowie poznali szczegółową budowę oka, umieli rozróżnić adaptację od akomodacji, aktywnie uczestniczyli w zajęciach wykonując ćwiczenia, karty pracy i krzyżówki. Ponadto poznali szczegółową budowę ucha oraz funkcje poszczególnych elementów ucha w odbieraniu dźwięków. Nawiązując do powyższych tematów uczniowie wykonywali sketchnotki dotyczące higieny oka i ucha. Uczniowie potrafili uzasadnić czym różni się krótkowzroczność od dalekowzroczności oraz jakie są przyczyny powstawania jaskry i zaćmy. Zajęcia były podsumowane tematem dotyczącym wpływu hałasu na organizm i jego funkcjonowanie. Wszystkie zajęcia urozmaicone były kartami pracy oraz filmikami edukacyjnymi.

Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – pani Dorota Skalik

Zajęcia majowe to już koniec naszych spotkań, ale uczniowie zdążyli jeszcze na nich poznać rodzaje opady i osady atmosferyczne oraz nieco ciekawostek o nich. Podsumowaniem wszystkich zajęć był test, który wypadł całkiem dobrze  🙂

W maju odbyły się ostatnie zajęcia przyrodniczo – ekologiczne. Na tych zajęciach przypomnieliśmy sobie wszystkie tematy zajęć i zakończyliśmy je krótkim testem.

 

Accessibility