Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – Pani Iwona Kobierska-Drynda
Zajęcia przyrodniczo – ekologiczne dla klasy VII rozpoczęliśmy 25 września 2020 r. Uczniowie rozpoczęli zajęcia ankietą, która posłuży w późniejszym czasie do ewaluacji zajęć. Na pierwszych dwóch zajęciach uczniowie:
– poznali rodzaje tkanek – nabłonkowa, mięśniowa i nerwowa
– prowadzili obserwacje mikroskopowe
– poznali budowę i funkcje tkanki łącznej.
Z uwagi na interesującą tematykę, uczniowie aktywnie uczestniczyli w obserwacjach mikroskopowych, obejrzeli filmiki edukacyjne oraz uzupełnili kartę pracy. Wszystkie wiadomości dotyczące tych tematów zostały uzupełnione i zrealizowane.
Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne – Pani Iwona Matysek
W miesiącu wrześniu na zajęciach przyrodniczo-ekologicznych uczniowie zajmowali się poznawaniem warsztatu przyrodnika. Nauczyli się rozpoznawać ożywione i nieożywione elementy przyrody oraz wytwory działalności człowieka. Poznali przyrządy, które mogą się przydać do obserwacji terenowych oraz prowadzili obserwacje z użyciem mikroskopu. Poznali zasady prowadzenia obserwacji w terenie oraz etapy przeprowadzania doświadczenia. Dzieci uczyły się formułować pytania badawcze oraz zaplanować i wykonać doświadczenie. Na zajęciach dowiedziały się, że przyrodę możemy poznawać dzięki zmysłom wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku oraz, że eksperymenty i doświadczenia
pomagają wyjaśniać zjawiska zachodzące w przyrodzie. Ta wiedza będzie bardzo przydatna na późniejszych zajęciach, podczas wykonywania ćwiczeń praktycznych i zajęć w terenie.
Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne prowadzone metodą eksperymentu – Pani Elwira Jędrecka
Na pierwszych zajęciach przyrodniczo-ekologicznych prowadzonych metodą eksperymentu, realizowanych w ramach projektu „Lepsza edukacja szansą na lepszą przyszłość uczniów” dzieci zapoznały się z formą w jakiej będą odbywały się zajęcia oraz z ich tematyką. Ponadto uczestnicy zajęć zaznajomili się ze sprzętem w pracowni, który będzie wykorzystywany do przeprowadzania eksperymentów.
Zajęcia przyrodniczo-ekologiczne prowadzone metodą eksperymentu – Pani Dorota Skalik
W związku z nauczaniem zdalnym, które zaczęło się już w drugiej połowie marca, zajęcia przyrodniczo – ekologiczne dla kIas I – III prowadzone metodą eksperymentu oraz zajęcia wyrównawcze w klasach I – III, mające się odbyć w kwietniu, maju i czerwcu odbywały się we wrześniu i październiku. Równocześnie w tych miesiącach (wrzesień, październik) prowadzone były zajęcia przewidziane na ten okres.
We wrześniu na zajęciach przyrodniczo – ekologicznych dla kIas I – III prowadzonych metodą eksperymentu uczniowie sprawdzali w temacie ,, Dlaczego babcia czyta w okularach?”, jak działa soczewka, czy lepiej przez nią widać drobne elementy?. W poszukiwaniu zapachów i smaków poznali
budowę narządu węchu i smaku. Uczniowie wykonali próby sprawdzające czy język i nos to dwa zmysły, które się ze sobą ,,przyjaźnią”. Wybraliśmy się też w podróż po Azji, aby poznać gatunki herbat które pijemy na co dzień. Z tej okazji zwiedziliśmy ( palcem po mapie) m.in. Japonię, Indonezję, Turcję czy Chiny. W Chinach zatrzymaliśmy się nieco dłużej aby poznać etapy rozwoju jedwabnika i dowiedzieć się skąd bierze się jedwab. Na innych zajęciach poznaliśmy ,,humory chmur” dzięki którym możemy przewidzieć pogodę. We wrześniu dowiedzieliśmy się też czym zajmuje się
ekologia i co to jest biodegradacja.
Wrześniowe zajęcia wyrównawcze dla klas 1-3 wprowadziły nas w witaminowy raj i jak dbać o zdrowie. Sprawdziliśmy, gdzie można znaleźć niezbędne do życia człowieka witaminy. Założyliśmy mini ogródek z ziołami w doniczce oraz zebraliśmy najważniejsze wiadomości o roślinach w atlasie roślin. Mimo że jest jesień to my wspominaliśmy i poszukiwaliśmy na zajęciach wiosny. Przypominaliśmy sobie jej zapachy, budowę kwiatów. Sprawdzaliśmy też kto mieszka w jajku i które zwierzęta jaj nie znoszą. Dowiedzieliśmy się też jak zobaczyć to czego nie widać, jakich narzędzi
używać do obserwacji wybranych części ciała człowieka np. linii papilarnych.